Ustawa o dystrybucji węgla przez samorządy już obowiązuje, wkrótce ma ruszyć jego sprzedaż. Zgodnie z regulacjami, mieszkaniec kupujący węgiel od gminy ma otrzymać certyfikat potwierdzający jego jakość. Złej jakość opał nie będzie się palił i może także uszkodzić piec – to z kolei może generować roszczenia ze strony mieszkańców. Przepisy wskazują, że kupujący otrzyma najbardziej aktualny certyfikat jakości potwierdzający parametry jakościowe paliwa stałego. Jak wskazuje radca prawny Mariusz Mirosławski, wspólnik naszej Kancelarii, na łamach artykułu w serwisie Prawo.pl.
Nasz ekspert podkreśla, że komplikacje pojawią się w zakresie doprecyzowania informacji o certyfikacie jakości. - Problem w tym, że w ustawie węglowej nie zostało określone, co należy rozumieć pod pojęciem „najbardziej aktualny certyfikat” i na tym tle mogą powstać rozbieżności interpretacyjne – mówi radca prawny Mariusz Mirosławski. Zdaniem prawnika może chodzić o najbardziej aktualny certyfikat jakościowy wydany przed terminem faktycznego odbioru przez gminę paliwa od podmiotu wprowadzającego do obrotu. Certyfikat nie zwolni jednak sprzedającego z odpowiedzialności z tytułu wady rzeczy sprzedanej.
Zachęcamy do lektury artykułu w serwisie Prawo.pl: https://www.prawo.pl/biznes/czy-wegiel-zlej-jakosci-kupiony-od-gminy-wolno-reklamowac,518209.html