R. pr. M. Mirosławski dla Rzeczpospolitej: Dla klientów najważniejsza jest przewidywalność stawek obsługi prawnej

R. pr. M. Mirosławski dla Rzeczpospolitej: Dla klientów najważniejsza jest przewidywalność stawek obsługi prawnej

Rosnące koszty, trudności ekonomiczne i oczekiwania pracowników - to tylko niektóre wyzwania, z którymi borykają się kancelarie prawne w obliczu kryzysu spowodowanego inwazją na Ukrainę. Czy istnieje lepsze rozwiązanie, które pozwoliłoby kancelariom rekompensować te rosnące wydatki bez podnoszenia cen? Wspólnik naszej Kancelarii, radca prawny Mariusz Mirosławski w artykule dla Rzeczpospolita oraz na łamach Wydawnictwo C.H.Beck porusza kwestie branżowe związane z możliwością zmian modelu wynagradzania prawników.

Zastąpienie tradycyjnych stawek godzinowych na honoraria zależne od efektywności pracy staje się coraz bardziej rozważaną opcją. Jednym z preferowanych podejść jest wdrożenie koncepcji "premii za sukces", która umożliwia ustalenie niższego wynagrodzenia podstawowego, z równoczesnym potencjałem do otrzymania dodatkowych bonusów za osiągnięcie zamierzonych efektów oraz wykazaną szybkość działania.

Jednak klientom często brakuje możliwości weryfikacji faktycznej liczby przepracowanych godzin, szczególnie w dobie pracy zdalnej. Dlatego rośnie zainteresowanie modelem "wynagrodzenia efektywnościowego", który uwzględnia interesy zarówno prawników, jak i klientów. Pozwala to klientom uniknąć przedpłat, a jednocześnie docenić pracę prawników.
Zdaje się, że modele efektywnościowe stają się rozwiązaniem na miarę czasów, pozwalając kancelariom prawnym utrzymać klientów i godzić interesy obu stron. Czy jesteś ciekaw/a, jak te modele działają w praktyce?

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu pod linkami:
https://www.rp.pl/uslugi-ceny-zarobki/art38599721-dla-klientow-najwazniejsza-jest-przewidywalnosc-stawek-obslugi-prawnej
https://legalis.pl/dla-klientow-najwazniejsza-jest-przewidywalnosc-stawek/

Comments are closed.